Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Dragon Ball salaliitto?

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 22.05.2003 - 11:21:21

Ville Hänninen tiesi kertoa, että STT:n mukaan Kolibri on kuulemma vetänyt
DB:n myynnistä.

Mielenkiintoista tässä on se, että Sanoma-yhtiöiden masinoiman (HS/IS)
"keskustelun" tiimoilta kilpailevan yhtiön Kolibri/Tammi bisnekset kusee.

Pikaisen laskutoimituksen mukaan R-kirja (Samaisen Sanoman omistama)
nettosi hommasta ainakin 50 000e (Julistemainokset ja myyntiprovikat)
Kolibri tuskin pääsi omilleen, sillä kampanja on varmaan tullut aika
kalliiksi.

Puhumattakaan siitä, mitä tämä vaikuttaa Egmontin suunnitelmiin alkaa
julkaisemaan mangaa! Ehdin jo iloita... (tämä ei kyllä ihan sovi
salapalapeliin, sillä Egmont on kai puoliksi Sanoman?) Enivei. Bisnes on
sotaa, sivulliset (sarjakuva) kärsii.

[Ironiaa alkaa]
(Japanilainen) sarjakuva on nyt sitten virallisesti sama asia kuin
pedofiililukemisto ja enimmäkseen lapsipornoa. Tämänhän tietää jokainen
asiaa seuraava valveutunut ihminen!
Kai STT on välittänyt tämän myös ulkomaille? Saadaan ehkä taas se Ankan
housuhommakin samalla kaivettua esiin ja Suomi pääsee ulkomaan lehtiin!
Pääasia että nimi mainitaan.
[Ironiaa loppu]

Taina:
>herra tossavainen ei tietääkseni halunnut ottaa kuvia housuttoman
>pepin jalkovälistä.
Kyse onkin (väkivallassa, johon pornokin periaatteessa alalajina voidaan
lukea) käsittääkseni enemmän vallasta kuin siitä mitä tehdään näytetään. Ja
siitä, missä yhteydessä alastomuus tai väkivallan käyttö esiintyy. DB:ssä
valta on parikymppisellä Bulmalla joka kyykyttää vanhusta! Tämä tapahtuu
sadun kontekstissa. Kumma että Son Gokun agressiivisuuteen ei ole puututtu,
se ei ole normaalia käytöstä ja tarjoaa huonon roolimallin (vähän sellaisen
Asterixmaisen ratkaisun, jossa asioita hoidetaan lyömällä).

Tarja:
>Vaikka ei olisikaan helppoja patenttiratkaisuja, kai sitä saa yrittää
>tehdä mitä voi ja osaa?
Kyllä. Mutta asioiden vääristely, valehtelu, yms. toohottaminen ei
mielestäni ole kovin fiksua tekemistä vaikka tarkoitusperät olisivat kuinka
hyvät. Uusi ja ihmeellinen (manga) pelottaa ja herättää mm. rasistisia
tunteita. Tämä on väistämätöntä monikulttuurisessa maapalloistuvassa
maailmassamme. Suomessa alasti saunominen on normaalia, mutta monelta
japanilaiselta siinä varmaan "räjähtäisi" pää: Kai lasten kanssa voi
keskustella? Jossain yhteydessä (tätä Karpelakesksutelua) on jo mainittu
että loppupeleissä raha rulettaa, vaikuttaen mm. mainosten ihmiskuvaan.
Että ei sitä maailmaa kyllä sarjakuvilla pahenneta tai paranneta. Tätä
tarkoitin patenttiratkaisulla. Ironinen heitto: Miten muuten nyt
kannattaisi hoitaa nämä 5000 pikkupoikaa jotka ovat altistuneet
pedofilisille ajatuksille. Kriisikeskuksen paikka?

Tainalle ja Tarjalle:
Peppi taas itse on luonut "symbioottisen" tilansa eläinten kumppanina ja
yrittää vielä viekoitella samaan haureuteen kunnollisia lapsia (Annika,
Tommi). Pepin käytös on välillä agressiivista (esim. virkavaltaa kohtaan)
ja seksuaalisesti provosoivaa. Sukkanauhat repsottavat miten sattuu ja
pikkuhousut näkyvät koko ajan. Tämä pikkuhousuasia on muuten meillä
katukuvassakin. Samaan aikaan kun kymmenet tuhannet teinit roikottelevat
tuolla pikkuhousut vilkkuen, on nähty niiden piirtäminen (tai niistä
puhuminen) raskauttavaksi!

Mitens se menikään se Liisa ihmemaassa...

Reima :-(