Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Dragon Ball salaliitto?

From: Aura Ijäs (psykotommi@luukku.com)
Date: 23.05.2003 - 16:19:19

Vesa Kataisto kirjoitti 23.05.2003 kello 11:21:
> Joka tapauksessa: Viestintä aiheesta on ollut hyvin yksipuolista ja
> -silmäistä Hesarin&Ilta-Sanomien taholta. Ei kertaakaan ole vaivauduttu
> kysymään mitään keneltäkään mangan/animen harrastajalta, saati sitten
> keltään Japanin kulttuurin tuntijalta.

...itse asiassa ainakin Ilta-Sanomien jutun kirjoittaja kyseli suhteellisen monelta ihmiseltä asiasta ennen jutun kirjoittamista. Soitti minullekin, ja kehotin kysymään Ari-Matti Sarenilta koska en uskonut osaavani sanoa mitään tarpeeksi "asiantuntevasti". Oli käsittääkseni soittanutkin jo, mutta....

Ja eniten tässä pänniikin se, että tuo legendaarinen Suuri Yleisö saattaa nyt muistaa vain sen, että "mangahan oli sitä pedofiliaa ja sairasta pornografiaa" koska tuon kuvan viimeaikaiset lehtijutut ovat mangasta antaneet. No, toivottavasti muistavat esim. Henkien Kätkemän. Tosi sääli, että Japanin koko sarjakuvakulttuuri aina niputetaan yhteen lauseeseen, usein negatiiviseen. Tai sitten on niitä, jotka eivät mitään muuta luekaan kuin mangaa.... Sarjakuvarasismi tympii.....

Mutta olisi ehkä hyvä saada NYTiin tai jonnekin joku manga-juttu? Onhan niitä ollut, tosin. Ilta-Sanomissakin.

- Aura

Maksuton sähköposti aina käytössä http://luukku.com
Kuukausimaksuton MTV3 Internet-liittymä www.mtv3.fi/liittyma