Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Dragon Ball salaliitto?

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 23.05.2003 - 11:21:21

Kukkahattusedät ovat ihan yhtä pahoja kuin sosiaalitantat.

Sain kuin sainkin ostettua kaikki DragonBall:it vanhasta tutusta pornokaupasta eli Stockmannilta. Tuskin olisin niitä hankkinut ilman tätä kohua.
Ja nyt kun sitten luin mistä on oikeasti kyse, niin olen yhtä mieltä kakkiatoorien kanssa siitä, ettei DB ole lasten sarjakuva. Mutta mitä siihen pedofiliaan tulee niin se on kyllä hiinä ja hiinä. Kyseinen objektityttö on nimittäin 16-vuotias, mikä kirjassa mainitaan, jos osaa lukea ja laskea. Esim. Ruotsissa alaikäraja seksin suhteen on 15 vuotta, meillä se taitaa olla 17 - ainakin missikisoissa, joista jonkun kandidaatit tänä aamuna esittelivät itseään bikinisillään MTV3:lla, sekä Iltatyttö-kuvissa.
Joka tapauksessa: Viestintä aiheesta on ollut hyvin yksipuolista ja -silmäistä Hesarin&Ilta-Sanomien taholta. Ei kertaakaan ole vaivauduttu kysymään mitään keneltäkään mangan/animen harrastajalta, saati sitten keltään Japanin kulttuurin tuntijalta.

Mieleen tulee väistämättä eräs takavuosien Hesarin 50-vuotis"juhla"juttu, jossa eräs turkulainen vaikuttaja leimattiin lähinnä mafiosoksi. Päivänsankarilta ei jutussa taidettu kysyä yhtään mitään, sen sijaan artikkelissa oli lauseita tyyliin: "XX on aina ollut uskollinen niille, joiden hyväksi hän työskentelee."

t. Vesa