TEP-tiedote 3/00

Luento- ja keskustelutilaisuus

Aika:lauantai 11.11. klo 13.00-16.00
Paikka:Porthania (Yliopistonkatu 3), sali IV
Ohjelma: Prof. Johan Galtung (Norja): The TRANSCEND approach: Some experiences with conflict mediation (*)

Prof. Reijo E. Heinonen: Rauhanneuvottelujen eettinen ulottuvuus

Valmisteltuja puheenvuoroja, keskustelua

Tilaisuuden järjestävät Lääkärin sosiaalinen vastuu, PAND - Taiteilijat rauhan puolesta, Psykologien sosiaalinen vastuu, Rauhankasvatusinstituutti, Suomen kristillinen rauhanliike ja Tekniikka elämää palvelemaan

Lisätietoja tilaisuudesta: Rauhankasvatusinstituutti, p. 09-449169, peacedu@kaapeli.fi.

(*) Rauhantutkimuksen pioneeri Galtung, joka muuten täyttää 70 vuotta YK:n päivänä 24.10., toimii nykyään perustamansa Transcend-verkoston johtajana. Transcendin toiminta-ajatuksena on konfliktien muuntaminen rauhanomaisin keinoin. Sen kotisivu on www.transcend.org.

Tervetuloa keskustelemaan TEP-klubille!

TEP-klubeja pyritään järjestämään noin kerran kuussa. Ne ovat vapaamuotoisia tilaisuuksia, joissa ensin joku alustaa jostain ajankohtaisesta TEPin toiminta-ajatukseen liittyvästä aiheesta ja sitten keskustellaan. Yleensä keskustelu viriää jo alustuksen aikana, ja jatkuu siitä luontevasti sen jälkeen.

Koska klubit järjestetään yleensä aika tiukalla aikataululla, tiedot eivät ehdi aina TEP-tiedotteeseen, joten jos olet kiinnostunut klubeista, kannattaa liittyä tep-listalle (ks. sivu 14), jonne ilmoitetaan aina seuraavasta klubista. Voit myös kysellä TEPin puhelinnumerosta (takakannessa) seuraavan klubin ajankohtaa.

Seuraava TEP-klubi järjestetään jo maanantaina 30.10. klo 18 ja voi olla, että tämä tiedote ei vielä siihen mennessä kaikkia saavuta. Paikkana on Cafe Engelin kabinetti, Aleksanterinkatu 26, Helsinki. Alustajana on dosentti Vesa Oittinen (Helsingin yliopisto, filosofian laitos), joka alustaa aiheesta "Ekologisen moraalin ongelmia".