Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Hatutetaanko stadilaisia v. 2002?

From: vekatai@utu.fi
Date: 13.06.2001 - 13:58:58

> - Puupäähatun jakaminen

> Jos asiaa tarkastelee historian, eli jaettujen lakkien valossa,
> selkeitä kriteerejä on ainakin minun mahdoton nähdä.

Niinkö? Aihe ja sen arvosteleminen on Suomen kokoisessa maassa tietysti
hyvin delikaattia, mutta katsotaanpa.
Puupää-hattu on tähän mennessä jaettu 25 kertaa.
Helsinkiläisille/helsinkiläisseutulaisille tekijöille se on annettu 14
kertaa (kerran jaettuna tunnustuksena, Tove & Lars Jansson),
tamperelaisille neljästi (kahdesti jaettuna tunnustuksena, Jykä & Rike,
Paretskoi/Heikkilä), turkulaisille kahdesti (kerran jaettuna tunnustuksena,
Vikainen/Meuronen). Muualle maahan/maailmalle se on mennyt peräti 4 kertaa:
Jope(Suonenjoki), Uusitalo (Jyväskylä), Kari Leppänen (ex-Hki, nyt
Teneriffa(?)), Kovács (ex-Hki, nyk. Rooma), Tilsa (Orivesi).

Plussia ovat siis: Ammattitaito, helsinkiläisyys, pitkä ura, monipuolinen
toiminta alalla, vaihtoehtoisuus ja jossain määrin myös naispuolisuus.

Miinuksia ovat: muualla Suomessa asuminen, se ettei sarjoja ole julkaistu
säännöllisesti Helsingin lehdissä ja perinteinen (ns. kaupallinen) tyyli.

Puupäähatun saajien lista löytyy www.kupla.net :in kautta helpoimmin.

He (mm.) eivät ole (vielä) saaneet Puupäähattua: P.A. Manninen, Roju, Jii
Roikonen, Ilkka Heilä, Gua Vainio, H-P Miettinen, Timo Kokkila, Harri
"Wallu" Vaalio, Petri Hiltunen, Ari Kutila, Ilpo Koskela, Hannu Pyykkönen,
Christer Nuutinen, Jari Panzar, Pekka Seppänen, Tomi Riionheimo, Sami
Toivonen, Jari Rasi... eli hatutettavista ei varmasti ole pulaa. Tästä voi
sitten kukin tahollaan etsiä "kuuman ryhmän" ensi vuoden Puupäähatun
saajaksi em. "muodollisten" kriteerien pohjalta.

t. Vesa K.