Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Uusi Ruutu.

From: voinonen@mappi.helsinki.fi
Date: 26.08.2002 - 14:12:12

Olen samaa mieltä Markon kanssa, että Uuden ruudun mainoslehdykkä ei ehkä ollut
omiaan luomaan mielikuvaa laatulehdestä vaan vaikutti hieman sellaiselta
harmittomalta "ihan kiva" meiningiltä, ainakin jos ei vaivautunut lukemaan
lehtistä tarkemmin. Mutta kaikenkaikkiaan lehti vaikuttaa minun mielestäni
hyvin mielenkiintoiselta tulokkaalta ja jään seuraamaan mielenkiinnolla mitä
hommasta syntyy! Hieman kyllä kritisoisin nimivalintaa. Minua vanhemmat
asianharrastajat ovat kertoneet että joskus muinoin oli Ruutu-niminen lehti.
Mutta kenelle alle 30-vuotiaalle tuo Uusi Ruutu nimi sanoo mitään? Entä sille
laajemmalle yleisölle jota lehdellä kuitenkin ilmiselvästi tavoitellaan? Nojoo,
tämä on ehkä melko yhdentekevää, tärkeintähän on sisältö.

> En sitten tiedä onko hyvä idis laittaa kotimaisiakin sarjakuvia
> joukkoon. Kyllä kotimaiset sarjikset saa luettavakseen (jos niitä
> haluaa) aika hyvin muutenkin. Mutta tämä lienee vain henk.koht.
> mielipiteeni, koska nykypäivän suomisarjis (viedään vaan roskat) ei
> kauheasti kiinnosta. ;) Mutta tämähän johtuu tietenkin omasta huonosta
> maustani.

Marko -oliko tuo tietoista provokaatiota vai silkkaa tietämättömyyttä? Miten
niin kotimaisia sarjakuvia saa hyvin luettavakseen? Tarkoitushan on varmasti
saada kotimaista sarjakuvaa LAAJEMMAN yleisön tietoisuuteen! Kuka elokuvista
kiinnostunut kajaanilainen bussikuski käy ostamassa Kiasmasta kotimaisia
sarjakuvia? Sitä paitsi ei kaikki kotimainen sarjakuva ole inhorealistista
arjenkuvausta niin kuin sinä näytät luulevan. (sanopa, kun sinä hieman töitäni
tunnet teenkö minä sellaista sarjakuvaa?) Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta
koita nähdä asiat hieman laajemmin. :)

> Näin kyynikon näkökulmasta olen kuitenkin mielissäni, että tällainen
> lehti tulee ja aion sen tilata ainakin tukemismielessä, oli se sitten
> omaan makuun tai ei.

Joo, samaa mieltä. Ja tahdon myös omalta osaltani kiittää järjestäjiä hyvin
järjestetyistä festareista. Ei olisi tosiaan mistään arvannut että kyseessä oli
pienen budjetin ns. tynkäfestarit.:)

Vibbe