Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Ne tuhannet epäonnistuneet sivutŠ

From: Ilpo Koskela (ilpo.koskela@graafinenstudio.com)
Date: 04.02.2002 - 10:52:52

>Nyt puhut Kari asiaa! Todellakin! Itse asiassa samahan pätee kaikkeen
>mitä täällä paskaisessa loukossa voi kuvitella "saavuttavansa".
>
> En voi ymmärtää kuinka joku haluaisi säilyttää tuhannet
> epäonnistuneet sivut
> vain myöhemmin todetakseen että tällästä paskaa on tullut
> tehtyä teininä

Täytyykö kaiken tekemisen olla alusta lähtien tarkoitettua kaupalliseen
toimintaan eli bisnekseen/tulonhankkimiseen/joksikin tulemiseen? Ei kukaan
liene seppä syntyessään ja jokainen sarjakuvapiirtäjä on piirtänyt
ne "tuhannet epäonnnistuneet sivut" joskus teini-iässään.

Itse koen edelleen ( 22. vuosi ensimmäisestä julkaistusta työstä )
omaehtoiset, omista lähdökohdista toteutetut työt paljon mielenkiintoisimmiksi
tehdä kuin valmiiksi tilatut ja etukäteen sovitut ja "sävelletyt" työt.

Jos joku vielä suostuu sitten maksamaan rahaa näistä omaehtoisista jutuista,
silloin tuntee jo saavuttaneensa jotakin.

Jos sarjakuvan tekeminen alkaa maistumaan puulta tai tuntuu, että alkaa
olla leipääntynyt siihen samaan "jöötiin" jota on tehnyt vuosikaudet,
pitäkää tauko!
Itse olin tässä tilanteessa 1997-98 vuoden vaihteessa ja seuraavaan reiluun
kolmeen
vuoteen en tehnyt sarjakuvia muutamaa puhtaasti mainoskäyttöön tehtyä
sarjakuvamaista
mainostoimistoprojektia lukuunottamatta.

Nyt pääkoppa on puhdistunut vanhasta jöötistä ja on taas hyvä miettiä uusia
kuvioita.

Ilpo Koskela

PS. Niitä teini-iän juttuja on kiva näyttää kavereille joskus myöhemmin, älkää
hävittäkö niitä. Ja itsekin voi taivastella mukana että mitä kauheaa P...tä
sitä
on saanut aikaiseksi.

Ilpo Koskela
GST Graafinen Studio
Rautatienkatu 13 B, 90100 OULU
Puhelin (08) 312 1540, GSM 0400 514 540, Faksi (08) 312 1541.
sähköposti: ilpo.koskela@graafinenstudio.com
Internet: http://www.graafinenstudio.com