Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] suomalaiset toimintasarjat jne.

From: hans nissen (hans@christiangirl.com)
Date: 11.12.2001 - 13:22:22

Kiitokset Heikki Kaukorannalle tiedoista. Minun kiinnostukseni aiemmin mainittuihin sarjoihin on puhtaasti innostuneen lukijan, ei toimittajan, joten mitään artikkelia on turha odotella vaikka sellaisen kyllä mielelläni lukisin vaikkapa Sarjainfosta jos joku osaisi moisen kirjoittaa. Minun hyllystäni löytyvä Matin matka maailmalle on vuodelta 1965 ja sen on julkaissut muistaakseni Suomen evankelioimisseura. Teos kertoo, kuten nimi paljastaa, Matin matkasta maailmalla. Kirja esittelee samalla vuosisadan alun malliin maailman ihmeitä koto-Suomeen sidotulle rahvaalle että kertoo Jeesuksesta. Painoväri on sympaattisesti ruskea. Voin selvittää tekijät huomiseksi.

Toinen asia joka minua kiinnostaa (ja tällä kertaa toimittajan ominaisuudessa) on että tietääkö kukaan tai onko jopa ollut järjestämässä sarjakuva ja ehkä myös kuvataidekursseja mielisairaille ja vammaisille? Onko Suomessa olemassa Art Brut-henkistä toimintaa? Syntyykö vankiloissa sarjakuvaa? Jos syntyy, haluan ne lukea ja mahdollisesti myös julkaista. Tervejärkisiltäkin haluaisin nähtäväksi tekeleitä joissa yhdistyy tarinallisuus piirroksen naiviuteen ja primitiivisyyteen. Etsin tekijöitä jotka ovat tavalla tai toisella vapaita suoritusyhteiskunnan paineista.

Lopuksi vielä mainittakoon että toimittamastani varsin sisällöttömästä Kulttuurivihkojen sarjakuvanumerosta jäi ylitse mm. Anke Feuchtenbergerin käännetty ja suomeksi tekstattu sarja joka jos sitä ei ole joku halukas julkaisemaan, jää ikuisiksi ajoiksi seisomaan Kulttuurivihkojen täytemateriaaliarkistoon. Kyselkää jos on kiinnostusta.

firman puolesta,
Hans Nissen

Get email for your site ---> http://www.everyone.net