Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Supersankarit ja nostalgia

From: vekatai@utu.fi
Date: 10.12.2001 - 11:06:06

> Onko kukaan lukenut Alan Mooren Prometheaa? Eddie Campbell sanoi,
> että se on
> kiinnostavinta Moorea pitkään aikaan. Mitä se sitten mahtaa
> tarkoittaa?

Se tarkoittaa sitä, jotta kyseessä on taas kerran loistava sarja Moorelta.
Ostin ensimmäisen kokoelmakirjan juuri, ja olin myyty. Hy-Brasil eli Tir-
na-nog on mielikuvitusmaailma, joka kehittyy sitä mukaa kun fantasian
kirjoittajat visioivat. Tuo maailma, josta Promethea-jumalatar on
lähtöisin, on rinnakkainen meidän todellisuudellemme (tai no, HIUKAN
vaihtoehtoiselle tulkinnalle siitä). Ongelmia syntyy kun nämä kaksi
todellisuutta alkavat sekoittua.
Moorella hurisee suikassa aika tahtia, sillä hän ei ole koskaan täysin
turhia juttuja kirjoitellut. Jostain kun vielä saisi Warriorissa
alkaneen "perhesarjan" (mikä se nimi nyt olikaan - "Makes Monty Python
look like a comedy" oli kumminkin mainoslause) kokoelma-albumin.

t. Vesa