Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Disney pomottaa, alamaiset niiaavat

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 10.12.2001 - 10:21:21

Sepä hyvä, että Markku on ollut pontevana.

Minäkin kuulin mutkan kautta, että jokin teatteri oli kiinnostunut Aku Ankan
taskukirjan jutusta, joka perustui Bradburyn Fahrenheit-romaaniin ja jonka
meikäläinen sattui suomentamaan. Olen arvellut, ettei projektista tullut
mitään, koskei teatteri enempää kuin Helsinki-Mediakaan ollut minuun
yhteydessä.

Tarkoitushan ei ole estää tekijänoikeudellisen aineiston käyttöä, vaan saada
käytöstä kohtuullinen korvaus.

*** Heikki K.

PS. Ei kai Markku vihjannut, että jokin teatteri olisi käyttänyt esim. Corto
Maltesen tai Ankardon suomennoksia näyttämöllä?