METSÄ: Re:_METSA:_METSÄ:

Kirjoita käräjille

Taneli J Mielikainen (tmielika@cs.Helsinki.FI)
Fri, 20 Nov 1998 12:35:18 +0200 (EET)

On Fri, 20 Nov 1998, Pekka Raukko wrote:
> Lauri Vaara on esittänyt minusta selkeän ja perustellun kannan
> puukaupoista. Vaikka hän on muotoillut selkeitä rautalanka (ja -naula)
> malleja, jotka asiaan syvällisemmin perehtymättömästä ovat havainnollisia
> ja ymmärrettäviä, niin opponentit eivät niitä ymmärrä.

Ongelma on kai siinä, että kyseessä on joko-tai-asettelu ja ainakin
minulla oli maallikkona hyvin erilainen käsitys kyseisistä termeistä.

> Onko kysymys haluttomuudesta ymmärtää? Vai onko nykykäytäntöä puolustavilla
> hallussaan jotain salattua tietoa, oma lehmä ojassa, tai jotain muuta
> vastaavaa? Vastaukset eivät ole ainakaan minua vakuuttaneet.

Kun pystykaupaksi kutsutaan vain sitä osaa suoraan ostajalle myydystä
puusta, jossa ostaja ei anna muita vaihtoehtoja, on hankintakauppa
ehdottomasti parempi.
Mutta jos hankintakauppa tarkoittaa sellaista kaupantekoa, että ostaja
ostaa valmiiksi tien varteen kuljetetut kaadetut puut niin se voi joskus
olla hyvin hankala vaihtoehto esim. Etelä-Suomessa asuvalle perikunnalle,
joita ilmeisesti koko ajan tulee lisää.

Enköhän ainakin minä ole nyt tarpeeksi käsityksiäni asiasta jankuttanut.
(Ja varmaankaan tämä viesti ei edes minua koskenut)

http://www.iki.fi/twn/ >-<[8D-* Diskokuningas on niin viisas,
tel:+358-(0)50-5436123 ^ WinTeR ^ että häntä luulee tyhmäksi...

Tämä viesti lähetettiin kansallisten metsäkäräjien sähköpostilistalle
osoitteeseen metsa@kaapeli.fi. Listan ylläpito: owner-metsa@kaapeli.fi.
Viestit tallentuvat osoitteeseen: http://www.kaapeli.fi/hypermail/metsa/