METSÄ: Vs METSA: Kumpi parempi

Kirjoita käräjille

Jukka_Pietila (jukka.pietila@mtt.fi)
pe, 20 marras 98 11:37:20 PST

Pekka Raukko kirjoitti:

----------
> [...]
> ihmettelisin näin maalikon näkökulmasta yhtä asiaa.
>
> Lauri Vaara on esittänyt minusta selkeän ja perustellun kannan
> puukaupoista. Vaikka hän on muotoillut selkeitä rautalanka (ja -naula)
> malleja, jotka asiaan syvällisemmin perehtymättömästä ovat havainnollisia
> ja ymmärrettäviä, niin opponentit eivät niitä ymmärrä.
>
> Onko kysymys haluttomuudesta ymmärtää? Vai onko nykykäytäntöä puolustavilla
> hallussaan jotain salattua tietoa, oma lehmä ojassa, tai jotain muuta
> vastaavaa? Vastaukset eivät ole ainakaan minua vakuuttaneet.

Myönnän, minulla kyseessä on haluttomuus hyväksyä niitä perusteita, jolla Lauri Vaara on kieltämässä yhtä puukaupan muotoa, pystykauppaa. Vaara on selvästi ja perustellusti ilmaissut kantansa ja ymmärrän kyllä (toivottavasti) hänen perustelunsa, mutta en ole hänen kanssaan samaa mieltä ja ilmaisen sen. Eikö tämän ryhmän tarkoituksena ole käydä asiasta keskustelua? Jos tarkoituksena oli vain pyhittää keskustelun alkuesitykset ja valistaa niillä kansaa, niin olen käsittänyt tämän keskustelufoorumin tarkoi
uksen väärin ja osallistunut keskusteluun väärin perustein.

> vastaavaa? Vastaukset eivät ole ainakaan minua vakuuttaneet.

Keskustelua olisi helpompi käydä, jos tietäisi mikseivät ja siitä tulisi ehkä vähän laajempikin.

Hyvää viikonloppua,

Jukka Pietlä

Tämä viesti lähetettiin kansallisten metsäkäräjien sähköpostilistalle
osoitteeseen metsa@kaapeli.fi. Listan ylläpito: owner-metsa@kaapeli.fi.
Viestit tallentuvat osoitteeseen: http://www.kaapeli.fi/hypermail/metsa/