Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: Dragon Ball

From: Heikki Heiska (vermes@netti.fi)
Date: 20.05.2003 - 17:14:14

Anssi Hynynen wrote:

> [...]
> Toiseksi näistä "kulttuurieroista", joista näemmä on kysymys muutaman
> viestin mukaan (olen ainakin lukenut jotkut puheenvuorot sanoman
> seuraavaksi: "älä ole tiukkapipo, Japanissa lasten tavaran tuijottaminen
> ja tissien puristelu on iloinen asia"): ei kai kysymys ole niinkään
> siitä, että näitä sarjakuvia tehdään tai edes luetaan - antaa palaa, jos
> siltä tuntuu. Tärkeämpi kysymys on, että niitä myydään Suomessa suomeksi
> suomalaisille lapsille. Ja nimenomaan lapsille, onhan tuo sarja lukemani
> perusteella sen verran kökkö, ettei sitä aikuinen jaksa kahlata läpi.

Tuon sarjakuvan yleisö on ollut alun perin 10-vuotiaasta eteen päin
olevat pojat joten tietysti se on kirjoitettu lapsille... Se on
jutuiltaan samaa tasoa kuin Aku Ankan keskikasti.

> Ja kolmanneksi siltä varalta, että joku ottaa tosissaan "argumentin" "ne
> on vain viivoija (sic) paperilla": entä jos nuo viivat paperilla
> esittävät vaikkapa "tappakaa neekerit"? Sanan, kuvan ja sarjakuvan
> vapaus on iloinen asia, mutta ...

No sitten siinä lukee (esim R.Crumbin jutut). Sinun mielestäsi sitten
varmaan Totorokin on lapsipornoa?

--
Ubi dubium ibi libertas.