Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Dragon Ball/

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 20.05.2003 - 16:58:58

> Olenkohan minä ainoa ihminen tällä listalla, jonka mielestä
> on ihan asiaankuuluvaa, että vanhemmat pillastuvat jos heidän pilttinsä
> lukevat jotain arveluttavia pikkupöksykohtauksia sisältäviä
> kökkömangoja?

Aikamoinen kömmähdys tuo on Kolibrilta ollut, että noita juttuja myytiin
(selvästi ainakin puolitahallaan) lapsille. Tavallaan olen samaa mieltä
kuin tämä Cacciatora vai kuka se oli Hesarissa, että huono viihde, joka on
seksististä, pedofiilistä tms. ei ole hyväksi kenellekään.

Ei varsinkaan mangan lukijoille, jotka ovat kuulemma tottuneet parempaan
mangaan. Niin, inhottaisi kyllä eurooppalaisen sarjakuvan ystävänä, jos
ainoat esimerkit keskieurooppalaisesta sarjakuvasta Suomessa olisivat
Manaraa.

Mangaroskaa ei voi kieltää sen kummemmin kuin muutakaan huonoa viihdettä
(paitsi lapsilta voi yrittää). Ei niin kauan kuin jutuissa ei ole kyse
siitä, että lapsien raiskaaminen on paras harrastus. Tällaisia mangoja
löytyy ainakin Fennica Comicsista.

Mangan tuomisesta Suomeen en osaa sanoa mitään sen enempää. Sitä on
kuulemma vaikka kuinka tasokasta. Itse olen tosin onnistunut löytämään
vain naurettavaa toimintafantasiaa, tylsää väkivaltaa, seksismiä,
piilopornoa ja suoraa raiskaamisfantasiaa.

ville