Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: väriprofiilit

From: timo ronkainen (timoro@hotmail.com)
Date: 08.04.2003 - 11:22:22

>Vektoroinnin ideaa en ymmärrä (pienempi tiedosto?), koska missä tahansa
>painossa viivasta saa puhtaan, kun käyttää tarpeeksi suurta resoluutiota.

Reso ei vaikuta asiaan vaan painon käyttämä linjatiheys. Musta ei ole
puhdasta linjaa vaan muodostuu rasteripisteistä, jos kuvaa katsoo tarkkaan.
Vektoroinnin huono puoli on se että se ei kopioi kyllin tarkkaan kohteena
olevaa viivaa.

>Mustat ääriviivat kannattaa ehdottomasti skannata sisään bitmappeina,

Ilman muuta.

>Tällöin ääriviivat pysyvät
>kokemukseni mukaan täysmustina, vaikka kuvan tila olisi CMYK.

Ei mulla ainakaan. Musta on aina osavärien summa. 90-95% mustaa ja muut
värit. Mitä profiilia käytät? Voiko alivärin poistolla vaikuttaa asiaan?
Itse haluaisin mustan 100% ilman että siinä on muita värejä mukana. Riippuu
sitten tietysti käytetystä piirrostyylistä. Mutta jos ääriviivalla on iso
merkitys, sen haluaisi mielellään olevan skarppia täysmustaa.

Timo

^^''*''^^
Cartoonist - writer - donaldist -
Timo Ronkainen ---------------- -
YO-kylä 52 A 26 --------------- -
20540 Turku ------------------- -
Finland ----------------------- -
timoro@hotmail.com
timoro@sunpoint.net
¨¨ Personal:
http://www.geocities.com/timoro2/
¨¨ Ankkalinnan Pamaus:
http://www.perunamaa.net/ankistit/
"Rumble on, buxom bumble bee!
Go sit on cowslip - far from me!"

Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail