Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re:[puhekupla] yhteistyo on, ja niin edelleen

From: Vuori Tony HKI/SOSV (tony.vuori@hel.fi)
Date: 30.10.2002 - 08:25:25

Johanna Rojola (30.10.2002 0:12):
>olen ehka vanha ja vasynyt / hapan ja katkera, mutta sanonpa silti:
>suurin osa naista jutuista mita talla listalla taas on haaveiltu ja
>huudeltu (verkkosivu, kustannustoimittajien valistaminen, pienlehtilista
>saksan malliin jne.) ois mun vision mukaan vallan mahdollisesti
>sarjakuvaseuran heinia. miksette te ihmiset mee sinne? seuralla on (oli?)
>valmiiks hyvat suhteet apurahamestoihin, uskottavuutta ja arvovaltaa.
>ihmisia vain puuttuu. ihmisia joilla ois rojekti, vaikka vaan yks,
>toteuttaa sita kautta.

> [...]

Olikohan se Reima kun joskus johonkin viestiini vastasi, että "ei ole olemassa
sarjakuvaseuraa, on vain joukko väsyneitä ihmisiä". Tää varmasti pitää hyvin
paljon paikkansa. Itse ammattiyhdistystoiminnassa mukana olleena tiedän, että
aktiivisen järjestöjyrän työ on lopulta yksinäistä puurtamista, johon niin
vähän saa tukea muilta jäseniltä. Sarjakuvaseurankin kanssakin tuntuu olevan
vähän niin, että kovasti ollaan tehtäviä sille sälyttämässä eikä itsekkään tule
ajateltua, että työlle pitäisi löytyä myös tekijä.

Ilmeisesti on ollut näitä epävirallisia(?) sarjakuvatapaamisia kaupungilla
(Helsingissä) suhteellisen säännöllisesti, mutta käykö niissä muita kuin näitä
Sarjakuvaseuran aktiiveja? Voidaanko siellä suunnitella ja viedä toteutukseen
asti tällaisia projekteja, kuten esim "Sarjakuva-arvostelut
NYT-verkkoliitteeseen", vai jääkö se sellaiseksi, että Otto Sinisalon on sinne
oma-aloitteisesti käveltävä ja palkattava itsensä töihin tai pyytää, että
Katuoja pysyvästi linkitettäisiin NYTin kulttuurisivuille.

No, aktiivisuutta pitäisi löytyä itseltäänkin, mutta kun käy kolmivuorotyössä
ja harrastaa sarjakuvailun ohella muutakin ja on naimisissa vaimonsa kanssa
niin on vaikea löytää riittävää motivaatiota osallistua vaikkapa vain
sarjakuvatapaamisiin, sillä pelottaa jos suostuukin johonkin pitempään
projektiin mukaan. Nyyh... valivali. No, lupaan nyt julkisesti ensi vuonna
käydä ainakin yhdessä sarjakuvatapaamisessa tai suunnittelupalaverissa vai
miksikä niitä kutsutaan?