Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kotimaisen sarjakuvan myytti

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 19.07.2002 - 14:25:25

Otsikko vaihtui taas hyvin.

Petteri:
> Joo. NonStop ei ollu mulle mitään. Kun synnyin myöhään (1975) ja
> heräsin sarjakuvien keräilemiseen vasta todella joskus 1987. Hämähäkkimies,
> Hulk ja Batman. vähä Ryhmä-X:ää ja muita marvelin juttuja. Kaikki Lucky Luket
> ja Asterixit ja Akut olen lukenut, mutta kyllä noi supersankarijutut sai
> minut sarjista piirtämään.

Hauska tietää tuollaisia. Minä vietin lapsuuteni Carl Barksin ihailijana ja
Tinttien ja Asterixien kanssa. Tapiireja sai divareista. Ne oli tärkeitä.
Sitten Jalavan ja Tammen käännösalbumit 1990-luvun alusta lähtien. Ne on
tärkein mulle.

En tiedä, miksi tätä sukupolvea kuvaisi. Juhani Tolvasen kanssa kaavailtiin
tuota sukupolviajattelua Kemissä. En oikein muista niitä enää, mutta taisi olla
ainakin Ruutu-sukupolvi jossain... Muistaako Juhani?

ville