Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Supersankarit

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 08.07.2002 - 13:05:05

>Tähän on pakko älähtää että ei ne tarinat kovin syvällisiä ole
>sarjakuvissakaan. Varsinkin Hämähäkkimies perustui melko suoraan
>syvällistä elokuvaa aiheesta joka on suunnattu teinipojille.

Tähän on pakko älähtää, että Mika käänsi tekstini pointin päinvastaiseksi.
Hän kommentoi vain osaa siitä. Pohdimme suosion syytä, ja yritin todeta,
että se ei voi ainakaan olla juonen hyvyys. Siis se, että Hämis tai Ryhmis
-leffan tarina olisi rakennettu jotenkin niin kiehtovaksi että ihmiset
olisivat siitä otettuja.

Syynä voisi siis olla uskottavat efektit ja tuottajan nenä, joka haistaa
vallitseviin trendehin ja arvoihin sopivan lähestymistavan. vrt. Batmanin
ja Teriksen jatkuva uudistuminen. Kun hahmo on entuudestaan tuttu,
markkinointiponnistuksessa on paremmat mahdollisuudet onnistua. Hämpin
markkinointibudjettihan on järjetön. Ja satsaus kannattaa vain koska
tuotekin on kohtuullisen hyvä...

Toki parhaiten menestyneet superhemmot ovat suoraa jatkumoa antiikin
mytologian hahmoille, ja siten tavallaan ikuisesti kiinnostavia, mutta se
onkin sitten pidempi juttu.

Reima