Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Supersankarit

From: Häkä (hleino@abo.fi)
Date: 04.07.2002 - 14:12:12

Citerat från Mika P Lietzen <mplietze@cc.helsinki.fi>:

> tosi
>
> Tähän on pakko älähtää että ei ne tarinat kovin syvällisiä ole
> sarjakuvissakaan. Varsinkin Hämähäkkimies perustui melko suoraan
> alkuperäisiin Hämis-sarjoihin, X-men taas lähestyi aihettaan hieman
> kierteellä mutta kierre oli hyvä (muukalaisviha).

no en minä nyt tiedä jos ne kierretkään niin hyviä ovat, ja illustraation
puolelta niin ne kierret ovat joskus aika läpinäkyviä, jos esimerkiksi otetaan
ne sarjikset jotka ovat tuleet ulos USA:ssa 40-60-luvulla, niin useimmat niistä
kertovat natsien vallanhimosta(paitsi onhan USA:n vallanhimo oikeastaan
samanlainen, mutta se on toinen juttu) ja "urheiden oikeuuden puolesta
taistelevien sankarien natsilöylyistä"...että silleen...

> No, minusta ne ovat parhaita mahdollisia elokuvia mitä siitä
> lähdematskusta saa aikaiseksi. On vaikea tehdä uskottavaa tai
> syvällistä elokuvaa aiheesta joka on suunnattu teinipojille.

minun on pakko olla sama mieltä että mitä selvemmin tuo esiin "tarinan pointti"
niin mitä parempi...mutta se X-men elokuvan pitäisi oikeastaan olla Wolverinen
tarina, ja jatko-osan nimeksi pitäisi tulla Wolverinen luominen...mutta se on
toinen asia...

moikka, häkä

Outside of a dog, a book is man´s best friend. Inside of a dog it´s too dark to
read.
     - Groucho Marx