Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kotimaisen sarj akuvan arvostus nousussa

From: $B;a2H2m;R (jasuja@co.inet.fi)
Date: 03.07.2002 - 23:59:59

Mukava huomata etta kaikki eivat ole kesalomalla!
Reimalle: Tokihan sarjakuvakustantaminen voi olla myos BUSINESTA mutta e
i sille tarvitse sieluaan myyda. Arktisen Banaanin kustannustoiminnassa
(anteeksi nyt Harto jos olet talla listalla) nakyy viime aikoina selva v
arman paalle pelaaminen. Minusta kustantajalla pitaa olla linja josta pi
taa kiinni (JALAVA on minusta tasta hyva esimerkki). Toki yrityksen kasv
aessa niita hittejakin PITAA loytya. LIKEllahan on joka vuosi pari suurt
a hittia joilla katetaan koko kustannustoiminta. Minullakaan ei ole mita
an hitteja vastaan, mutta ne tulevat jos ovat tullakseen. Pienen kustant
ajan etu on juuri siina etta kenellekaan ei tarvitse maksaa kuukausipalk
kaa. Jos rahaa ei ole, niin sitten juodaan kolme olutta vahemman.Haluan
kai vain sanoa etta ainakaan minulle sarjakuvakustantaminen ei koskaan v
oi olla pelkastaan voittojen maksimoimista. Joulukalentereiden, korttien
 yms.kustantaminen voi sita kylla olla!
Sarjakuvien tukkuporrastoimintaa harrastaa kasittaakseni Suomessa Kirjav
alitys, Valiosarjat seka allekirjoittanut. Valiosarjat on tukkutoiminnas
sakin keskittynyt viime aikoina lahinna isojen kustantamoiden (Otava jne
.) kirjojen valittamiseen.
Teimme kevaalla kirjastolistan, jossa oli mukana useampi pieni sarjakuva
kustantaja, yhteensa noin 100 nimiketta. Lista lahetettiin 500 kirjastoo
n ja saimme tilauksia perati viidesta kirjastosta!! Tulipahan kokeiltua.