Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Todellista vai hysteriaa?

From: Bobcat . (bobcat_112@hotmail.com)
Date: 28.06.2002 - 23:25:25

Lupailin tässä kysellä tästä asiasta, ja teenpä niin jos te fiksummat
tiedätte enemmän kuin minä. Juttu on siis näin: Tarvitseeko pelkälle ns
fanartia sisältävälle sivulle laittaa koko nimeä, sitä taidettahan ei voi
myydä eteenpäin vaikka piirrokset periaatteessa omistaakin. Kuinka
turvallista on yleensä pistää valokuva ja koko nimi nettisivulle?

Tiedän riskit jotka sisältyvät internet huijauksiin ja nettikavereiden
tapaamiseen oikeassa elämässä, mutta tuntuu aika urbaanilta legendalta että
joku nimen, valokuvan ja maan perusteella etsisi ketään... Näitä juttujahan
liikkuu, ja porukka ei uskalla kertoa edes etunimeään kun pelkäävät että
joku tulee heti listimään.... En kyllä luottaisi huhupuheisiin vaan
oikeisiin uutisiin, ja jotenkin tuntuu siltä että puukotetuksi tuleminen
Helsingin rautatieasemalla on paljon todennäköisempää....

Mutta, kuinka todennäköistä on että taiteilija kärsii ei-copyright
merkitystä materiaalista, pitäen vielä mielessä että kyseessä on fanart, ei
siis omat hahmot, ja näinollen pelkkä harrastustoiminta?

Aura I.

Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com