Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] markkinointi

From: vranta@mappi.helsinki.fi
Date: 09.01.2002 - 09:38:38

> Onko muita kuin pienlehtiä... :-)

Totta muuten. Pienlehtiähän on todella paljon verrattuna "muihin"
sarjakuvalehtiin, joita siis EI OLE. Olen muuten pahoillani, että vastasin
Miikalle niin kyynisesti. Taisi olla aamuäreyttä. Toivottavasti en masentanut.

Reima sanoi:
> Nöyrtymistä se todella on. Nykyisin kaupat on joko totaalisen
> ketjuuntuneita tai sitten ottaa kamansa ns. siitä Kirjavälityksen
> http://www.kirjavalitys.fi/ valmiista valikoimista (paketeista joilla on
> myymättömien palautusoikeus), eli omien sanojensa mukaan niiden ei
> kannata ostaa mitään suoraan keneltäkään.

Tämä on totta. Muun muassa Suomalaisen kirjakaupan kanssa, enkä kyllä tiedä
mitään muuta isoa kirjakauppaa Helsingin Akateemisen lisäksi, joka ottaisi
pienkustanteita suoraan kustantajalta.

Kirjavälitys sen sijaan vaikuttaa suhteellisen reilulta systeemiltä, joskin
yksittäisiä julkaisuja julkaiseville oma- ja pienkustantajille näkyvyyden
saaminen valikoimassa on melko kallista. Kirjavälitys on kai kuitenkin se taho,
jonka kautta kustantajat saavat aikaan sellaisenkin ihmeen, että
pienipainoksisia sarjakuva-albumeita löytyy pienten kaupunkien pienistä enemmän
tai vähemmän syrjäytyneistä divareista ja kirjakaupoista.

> Muista välittäjistä mainittakoon vielä
> Pasosen Valiosarjat

Mitä se Pasonen tekee?

> olisi halua tai varaa maksaa välittäjälle se ylimääräset 40%.

Eikö yleinen ja reilu välitys ole 30%? Esim. Kirjastopalvelun.

ville