Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Vs: [puhekupla] Meili "sanoma" sisälsi ehkä viruksen

From: Kirsi Kinnunen (kirsi@free.fr)
Date: 29.11.2001 - 14:17:17

Hei

Oisko tällä listalla ketään, joka osaisi neuvoa tarkalleen, mitä on tehtävä, jotta jo koneeseen livahtaneen viruksen saa pois? Olen kyllä selannut Symantecin (Norton) sivut läpi, mutta ois vallan hienoa jos saisi saman "suomeksi".

Nimittäin jos (kun!) virustorjunta ei ollut päivitetty, kun virus singahti sisään, niin toimiiko torjunta enää jälkeen päin?

Olen kuullut madoista aiemmin, että kun ne ovat kerran livahtaneet virusvahtien ohi, niin niitä ei enää tavallisella torjuntaohjelman läpiajamisella saakaan pois vaan joutuu suorittamaan miljoona kertaa piinallisemmat operaatiot tai sitten formatoimaan koko koviksen ja aloittamaan virtuaalielämän aivan alusta.

Eli, neuvokaa, kiltit - vaikkei tämä sarjakuvaan kuuluukaan, niin postituslistaan kylläkin ja mitä ilkeimmällä tavalla.

Kiitos!
Kirsi