Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] rasterisota!

From: samulivi@picasso.pspt.fi
Date: 29.11.2001 - 13:42:42

Yksi ehkä kokeilun arvoinen konsti tuottaa rasteria tuolla
mustesuihkulla nimenomaan Photoshopissa olisi halftone-filtteri, joka
tekee tavallaan "feikki"-rasterin itse kuvaan. Tällöin rasterin
pitäisi tulostua printteristä riippumatta.

Elikä mahdollisimman tarkka harmaasävykuva (väh. 600 ppi) auki
fotariin ja halftone-filtteriä kehiin. Rasteripisteen koon voi itse
määritellä, jonka jälkeen fotari raksuttaa kuvasta mustavalkoisen
rasteriversion.

Mustesuihkareitahan ei tosiaan saa kirveelläkään tuottamaan
omatoimisesti kunnon pisterasteria...

-Samuli Viitasaari