Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] sanoma

From: hans nissen (hans@christiangirl.com)
Date: 29.10.2001 - 14:40:40

Minä lienen ainoa joka suhtautuu kuvittamiseen TYÖNÄ eikä sopimuksen allekirjoittaminen Sanoman kanssa merkinnyt minulle mitään. Mielestäni mainittu sopimus on olemassa etupäässä siksi että kuvituksien tilaaminen ja niistä palkan saaminen sujuisi mahdollisimman nopeasti ja tuskattomasti ilman kuvituskohtaisia tarkempia neuvotteluja. useat lehdet joilla moista sopimusta ei ole käyttävät siitä huolimatta kuvituksia vaikkapa internetissä sen kummemmin lupaa kysymättä. Tämä on minun kantani tänään, mutta saatan muuttaa sitä esimerkiksi silloin jos minun kuvitukseni ilmestyvät hollantilaisiin lehtiin. Tuskin kuitenkaan silloinkaan. Sanoma maksaa hyvin eikä nipota pikkuasioista. Kuvittaminen on ihan samanlaista puurtamista kuin makkaratehtaassa työskenteleminen. Hagelberg on ehkä Suomesta ainoa jonka työskentely on niin kompromissitonta että siedän naurettavan idealisminkin. Kuvittaminen on tarkoittaa Suomessa koristelemista.

nissen

Get email for your site ---> http://www.everyone.net