Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] ostopolitiikasta

From: Vainio Jyrki (jvainio@urova.fi)
Date: 19.06.2001 - 00:21:21

> Osalta se johtuu siitä että niistäkin mitkä mahdollisesti käännetään
> joskus, alpparin saa nopeammin ulkomaan ihmeenä.

Ainakin tuon Luupäät-sarjan kohdalla täytyy nostaa hattua: esim. 1998, kun Jeff
Smith oli Kemissä, suomalainen kokoelma ilmestyi ENNEN englanninkielistä
versiotaan!
Muutenkin oli hienoa, että sarja tuotiin niin nopeasti Suomeen. Se on omia
suosikkisarjakuviani tällä hetkellä (mutta minä olenkin tällainen ihme
perhe-mainstream-friikki).
Ainoa nurinani sen suhteen on (viitateen aiempaan viestiini Non Stopin
käännöksistä), että jossain vaiheessa sarjaa siirryttiin suomennoksissa
kirjakielestä puhekieleen...

---Jyrki Vainio