Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] ostopolitiikasta

From: Järvinen Janne (jjarvine@levi.urova.fi)
Date: 18.06.2001 - 17:04:04

> Jalavalle tiedoksi (kun täällä listalla kerran olette), julkaiskaa Prattia
> mustavalkoisena. Se on sellaisena kauniimpaa ja luettavampaa kuin
>väritettynä, > niin kauniita kuin nuo värit ovatkin. Ne on TEHTY
>mustavalkoisiksi ja toimivat > kaikin puolin paremmin niin.
>Ja minusta ne ovat komeampiakin niin.

Ensin tuosta kommentti, koska olen kyllä eri mieltä. Jos ne olisivat
väritetty huonosti niin sitten kyllä mutta ainakin Sveitsissä-
albumin väripaletti rullasi oikeinkin hyvin. Balladista puhumattakaan.
Ruutujen pilkkominen on tietenkin oma ikävä asiansa. Vaan onko
julkaisua vaativia sarjoja enää niin paljoa muutenkaan, mitä olen
käsittänyt?

Niin sitten siitä ostopolitiikasta. Todellakin Sandmanit ja muut
tulee ostettuna englanninkielisinä jos järkevä mahdollisuus siihen on.
(..Mitkä tietysti vähenivät turhankin paljon esim. Treella, Damn!)
Osalta se johtuu siitä että niistäkin mitkä mahdollisesti käännetään
joskus, alpparin saa nopeammin ulkomaan ihmeenä.

Toinen ostopäätöksiä rajoittava tekijä on hyvä kirjastosysteemi,
mistä saa Königit ja Blueberryt helposti halutessaan (Tosin vanhat
_ja paremmat_ Zoom-sarjan mustikat tuli onneksi hankittua penskana,
kiitän itseäni). Tämä lienee vastine köyhän miehen arvostelukappaleeksi.

Mutta sitten on kirjastosta saatavilla myös virikkeitä siihen
ostopäätökseen*, kuten itselläni kävi Aarne Ankkojen ja vaikka
Raa´an lihan kanssa. Muuten Suomen julkaisut ovat aika minimissä
minullakin olleet, alkupään 2/3 Dreddit ym. AD-matskut, siinäpä ne
olivatkin melkein. Joitain Kramppeja boheemeille neitokaisille
kahvipöytää koristamaan. Ikävä tilanne mutta yli 70,- riskejä ei
älyttömästi huvittaisi ottaa, aiemmin mainittujen vaihtoehtojen takia.

*Tässä huomattava Oma ostopäätös, vanhemmilta toivottuja
AsterixAhmedLuckyAkuTinttejä ei lasketa. Paitsi painotalot kyllä
laskee.

Jj