Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] sarjakuvakoulutusta missä?

From: kuvagra@nic.fi
Date: 05.03.2001 - 14:19:19

>sitä yritän koota tiedot suomessa annettavasta sarjakuvakaoulutuksesta.
minua >kiinnostavat viime vuosi ja tämä vuosi.

Hyvä, että vihdoin näitäkin joku kyselee ja kartoittaa!
Tänne olen menossa:

Etelä-Karjalan kesäyliopisto, Lappeenrannan yksikkö. TaiKin tutkinto-
vaatimusten mukaisen opintojakson Sarjakuvan tekeminen 2 ov,
ma - to 11. - 14.6. ja ke 20.6.2001

Järjestäjän yhteystiedot: Miia Rautiainen

Etelä-Karjalan kesäyliopisto, Lappeenrannan yksikkö
Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
puh. (05) 624 3831, 624 3830
fax (05) 412 0949
e-mail: miia.rautiainen@lut.fi

Rojun sijaisena olen ollut Helsingin seudun kesäyliopiston kurssilla
kesällä 2000, samoin Hgin Taiteiljaseuran sarjakuvakurssilla (syksy 2000).

M. Hagelbergin sijaisena pari käyntiä Pohjois-Helsingin kuvataidekoulussa
(kevät 2001). Rehtori Saija Purhosen numero on joka tapauksessa 7579270.
Myös Kaltsu lienee käynyt täällä.

Muuta aiheeseen liittyvää sälää:

Manniselle varmaan kannattaisi soittaa. Se on käynyt tietääkseni
opettamassa Tampereen Lasten ja Nuorten Kuvataidekoulun lisäksi mm.
Ikaalisten Käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa.

Kokkila joka on kans tamperelaisista vetänyt kursseja, seuraa ilmeisesti
tätä listaa. Muita tamperelaisia opettajia tulee mieleen ainakin Pauli
Heikkilä, en tiedä onko hän enää tehnyt näitä hommia.

Lienet tietoinen Ahlqvistin opetustoiminnasta Limingassa?

*****
Björklund:
>AY 4/00 (SAK:n Nuorten lehti) puolestaan on tehnyt aukeaman jutun Marko
>Turusen ja Petteri Tikkasen Lahdessa vetämästä puistosarjakuvakurssista
>otsikolla "Katu-uskottavaa taidetta". Kirjoittaja on Ina Ruokolainen.

*****
Markku Juusola (markku.juusola@oph.fi) teki OTE-lehteen (1 tai 2/2000)
jutun NetD@ys -sarjakuvaetäopetuskurssista, jonka vedin ihan vuoden 1999
lopussa.

*****
Sarjakuvakurssit joilla olen ollut opettajana on listattu kotisivullani
osoitteessa:
http://www.nic.fi/~kuvagra/ope.html

*****
Vuoden 2000 kesällä peruuntui, (osanottajien vähyyden vuoksi "Yleensäkin
taideaineiden tarjonta ei ole oikein vetänyt.") Hämeen Kesäyliopistossa
yksi keskikesän kurssi johon mun piti mennä opettamaan. En tiedä onko
heillä tälle vuodelle suunnitelmia. Sitä järjesti Varpu Kuuliala, joka oli
saanut tietoni Leena Koskiselta (leena.koskinen@uiah.fi)

Varpu Kuuliala, koulutussuunnittelija
Hämeen Kesäyliopisto Puh (03) 6474 073, 050-5709439
Sibeliuksenkatu 25 B Fax (03)6474 077
13100 Hämeenlinna
http:\\www.hameenkesayliopisto.fi

Vastaavanlainen peruuntuminen tapahtui Vaasan Kesäyliopistossa,
muistaakseni 1998 tai 1997, mutta näitä yhteystietoja en enää löydä.

*****

Reima Mäkinen
gsm 040-7157 222

kuvagra@nic.fi