Re: Kannabisyhdistykselle ja Bert Bjarlandille

Subject: Re: Kannabisyhdistykselle ja Bert Bjarlandille
From: Jussi Kantola (jkantola@raita.oulu.fi)
Date: to 12 syys   1996 - 14:23:32 EEST

> SKY asettui siis heti puolustuskannalle, tosin kovin demagogisella

Mitä muuta vaihtoehtoa on yhdistyksellä, jota on vainottu
perustamisesta lähtien, ja joka ei hetkeäkään voi kuvitella
edustavansa massojen mielipidettä maassa, jossa vain massan mielipide
hyväksytään?

> Minusta ei. Pidänkin Bert B:n kantaa, jonka mukaan
> "SKYn www-sivujen menestys ei ole millaan lailla moraalinen
> tai eettinen kysymys" vääränä.

Millä tavalla ja kenen moraalia SKY:n sivut koettelevat?

> paljon pornoa kuin nyt kapteeni Hapon ja kumppaneiden ns. huumevalistusta,

Kapteeni Happo ei ole sama kuin Suomen Kannabisyhdistys. Ennenkuin
kommentoit SKY:n levittämää _kannabis_tietoutta, ehdotan siihen
perehtymistä.

> niin totta ihmeessä asiasta keskusteltaisiin. Henkilökohtaisesti
> katson silti kannabiksen olevan pornoa suurempi moraaliongelma
> (poikkeuksina väkivalta- ja lapsiporno).

Porno sen kummemmin kuin kannabiksenpoltto itsessään ei ole moraalinen
kysymys. Moraalista voidaan alkaa puhua sitten, kun joku yllyttää
tekemään pornoelokuvia tai polttamaan kannabista. SKY ei kehota
ketään polttamaan kannabista, tai ylipäätään käyttämään mitään
huumaavia aineita. On totta, että SKY kannustaa kannabiksen
kasvatukseen omiin tarpeisiin, mutta niin kauan kun kotikasvattaja ei
myy itse kasvattamiaan tuotteita ei kotikasvatuksesta ole
*minkäänlaista* haittaa yhteiskunnalle, päinvastoin: kotikasvatus,
tehokkaammin kuin miljoona huumepoliisia ja väkevinkään
kriminalisointi, ehkäisee laitonta huumekauppaa.

> Jos Kaapelisolmu olisi rasistien lempipaikka minun olisi ammuttava
> itseni.

Ja minkälaisten ihmisten lempipaikkana pidät Kaapelisolmua tällä
hetkellä?

--
email: Jussi.Kantola@Oulu.Fi (Jussi Kantola)            Nobody  passes
http://www.student.oulu.fi/~jkantola/                  the test of time