METSÄ: Re:_METSA:_Vs:_METS

Kirjoita käräjille

Taneli J Mielikainen (tmielika@cs.Helsinki.FI)
Fri, 20 Nov 1998 13:23:16 +0200 (EET)

On Fri, 20 Nov 1998, Pekka Raukko wrote:
> Minulle on epäselvää se, että voitko sinä nykyisin sen vapaasti valita. Ja
> kuinka paljon ylimääräistä joudut maksamaan, jos käytät vapauttasi ja
> valitset hankintakaupan. Mikä on hintaero esimerkiksi tilanteessa jossa
> käytät samaa urakoitsijaa, jota ostaja olisi pystykaupassa käyttänyt, ja
> toimitusehdot olisivat muuten täysin samat?

Eikö ostajalta voi myyntivaiheessa kysyä paljonko hän maksaa hankinta- ja
pystykaupasta ja urakoitsijalta hänen taksansa?
Totta kai ostaja tahtoo hyödyntää muuten jouten olevaa kalustoaan ja
maksaa mahdollisesti suhteessa huonommin hankintakaupassa eli tekee työn
"alihintaan" ja ottaa menetetyt tulot takaisin hankintakaupoissa.

(Pizzataksikin tarjoaa ilmaista kotiinkuljetusta pizzalle, mutta silti
pizzat maksavat yleensä saman verran ostotavasta riippumatta pl.
alennuskupongit.)

> Pekka Raukko
> (metsää 0,3ha)

Taneli Mielikäinen
(metsää puoli tammentainta)

Tämä viesti lähetettiin kansallisten metsäkäräjien sähköpostilistalle
osoitteeseen metsa@kaapeli.fi. Listan ylläpito: owner-metsa@kaapeli.fi.
Viestit tallentuvat osoitteeseen: http://www.kaapeli.fi/hypermail/metsa/