Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Tekijänoikeussopimus

From: jarno@elovirta.com
Date: 24.02.2005 - 14:55:55

---------- Forwarded message ----------
From: Roikonen <roikonen@mail.suomi.net>
Subject: Re: [puhekupla] Tekij=?ISO-8859-1?B?5A==?=noikeussopimus

Oli mielenkiintoista lukea, että jotkut ovat onnistuneet saamaan läpi
kertajulkaisusopimuksen Kuvalehtien kanssa. Olisi mielenkiintoista tietää
löytyykö Puhekuplan lukijakunnasta sellaista copperfieldtaikurisavista, joka
olisi pystynyt freelancer-kuvittajana vastaavaan Sanomien kanssa? Omat
kuvituspalveluni lakkasivat kiinnostamasta välittömästi, kun toivoin
vanhanaikaista kertajulkaisusopimusta tällaisen
kaikki-oikeudet-ja-muutkin-mahdolliset-asiat-tyylisen
"nykykäytäntösopimuksen" sijaan.

Kaiken kukkuraksi Sanomien puolelta kohteliaimmin toivottiin minun kertovan
mahdollisille allekirjoittanutta lähestyville Sanomien alaisuudessa
työskenteleville toimittajille, etten kuulu nykysopimusmallin piiriin, eli
he eivät saa enää tilata minulta kuvituksia.

Onneksi kaikki kuvitusten tarvitsijat eivät ole vielä noin nykyaikaisia ja
käytännöllisiä.

terveisin,
Jii