Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kippari Kallen hahmo Alice the Goon

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 01.07.2004 - 10:39:39

Hmm, joissakin suomennoksissa on puhuttu Guuneista, eli tässä
tapauksessa Guuni-Liisasta. Liisa-Guunista.
Kustannus Oy Jalava julkaisi parikymmentä vuotta sitten Wanhat
Sarjat -albumisarjassa muutaman E.C. Segarin klassisen Kippari-
Kallen, mutta oliko siinä mukana Guunihahmoja? Merihilu kyllä, ja
hirviöihminen Toar. Eetun (eräs) perushokema "I´m one of the
Jones boys" oli käännetty näppärästi: "Olen yksi Joonas-
veljeksistä".

Lehtimiesten julkaisemissa myöhemmissä Kippari-Kalleissa (Bud
Sagendorfin piirtämiä) Goonit olivat Guuneja, miten sitten lienee
ollut vanhoissa sanomalehtistripeissä ja 50-luvun Kippari-Kalle-
lehdessä?

t. Vesa