Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Suomalaisia salapoliisi- tai poliisisarjakuvia?

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 04.02.2004 - 21:15:15

Laitoin tämän jo menemään Heikille, mutta tulkoon nyt tännekin. Ettei
toisten tarvitse toistaa... :-)

Jos omakustanteet lasketaan, niin itekin olen ollut tekemässä muutamaa
(Pertsa Topakka, Zipissä ja Matti Saineen kanssa Buck Bambinoa Oma
tekemään), mutta niitä ei varmaan lasketa ;-)

Huitulan Sherlock Holmes on siinä rajoilla. Omakustannealbumi on suht pro
jälkeä. Entäs Aquila Obliqua vai mikä se nyt oli. Jalavan julkaisema
jostain 80-luvin lopulta, tekijää en muista. Taso oli aika heikko, olikohan
se ees dekkarijotain ihme haahuilua kumminkin. Oulun sarjakuvaseuran
Kuplassa on ollut jotain, kuten Koskelan Kapteeni Maha. Sarjain numero 15
oli Dekkari-speciaali. katso http://kotisivu.mtv3.fi/sarjakuva/1987.html
Muutenkin Sarjarissa on ollut jotain ja Mannisella on Sci-fi dekkareita mm.
Teräslilja (Tähtivaeltajassa) ja Igor Motor (mm. Seinäjoen julkaisemassa
albumissa.

Mikaman gangsteriparodia Allu Kaponen on ehkä jo vähän ohi teeman. Onhan
näitä. Apassit oli teinidekkareita ;-)

Reima