Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Suomalaisia salapoliisi- tai poliisisarjakuvia?

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 04.02.2004 - 15:32:32

Hei vain kaikki (toivottavasti palstoilla on seuraajia...).

Helsingin yliopiston kirjastoon rakennetaan pikapuoliin suomalaisia
dekkareita esittelevä näyttely. Samalla juhlistetaan Dekkariseuran
20-vuotista taivalta.

Dekkariseuran yhteysmies Risto Hannula, joka varsinaisesti vastaa
näyttelyn sisällöstä, kyseli suomalaisia salaopoliisi- tai
poliisiaiheisia sarjakuvia - oli ajatellut että niitäkin sopisi panna
hieman esille. Siis alkuperäisiä suomalaisia, ei käännöksiä.

Hänellä oli mielessään Joonas. Tuumasi että sitä voi laajasti ottaen
hyvinkin pitää genreen kuuluvana. Minulle tuli siihen hätään mieleen
vain poliisisarjaparodia: Mauri Kunnaksen Jerry Kotton alias Kotlant Jaarti.

Lupasin miettiä ja kysellä, tulisiko jollekulle vielä muita mieleen.

Tässä kysymykseni: tuleeko teille mieleen lisää? Vanhoja tai uusia,
kirjoina tai lehdissä ilmestyneitä?

*** Kyselee, tietelee *** Heikki

--
Heikki Kaukoranta