Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: Käännöskritiikistä....

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 03.10.2003 - 21:10:10

> Minun onkin pitänyt kysyä sinulta, Vesa, mikä siinä Get Fuzzyssä on
> hyvää? Paitsi piirrosjälki; se on hienoa, totta, mutta muuten sarjakuva
> on mitäänsanomaton. Siis täysi nolla.

Eikä ole. Olet siis väärässä.

> Toista sataa strippiä luettuani muistan hymyilleeni kerran. Olen tosin
> lukenut vain strippejä; ehkä sunnuntaisarjat ovat parempia - tai sitten
> minä en vain ymmärrä hyvän päälle. Vaihtoehtoisesti tarkoitus ei olekaan
> hymyilyttää, vaan saada lukija kärsimään.

Makuja on erilaisia. Mielestäni Get Fuzzy on paras, parhaiten piirretty ja
ideoitu sanomalehtisarjakuva viimeisiin 20 vuoteen. Se on minun mielipiteeni, ja
amerikkalaisten sarjakuvantekijöiden, jotka valitsivat Vastakarvaan-sarjan
vuoden 2002 parhaaksi sanomalehtisarjaksi. Okei, alkuasetelma on samantyylinen
kuin Karvisessa, mutta Vastakarvaan ei ole ollenkaan niin vastenmielinen. Minä
pidän. Minä olen hyvä. Sano parempi sarja niin julkaistaan se.

t. Vesa