Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Kaltsun uusi albumi

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 01.10.2003 - 11:38:38

Yleensä palaute albumista olisi siisteintä kirjoittaa suoraan tekijälle,
mutta kirjoitan listalle siksi, ettei mulla ole mitään pahaa sanottavaa
Kaltsun uudesta albumista.

Menisit töihin on tosi hyvä albumi, ja hyvä osoitus siitä, että Suomessa
on tehty 90-luvulla ajanmukaista ja uudenaikaista tuontyylistä sarjakuvaa
tosi hyvin. Ainakin Kaltsu on. Nämä ei häviä missään kohtaa esimerkiksi
kanadalaiselle, (ainakin mun mielestä) vähän samantyyliselle Chester
Brownille.

Olen sen verran nuori, etten ole lukenut noista jutuista ennen kuin ehkä
kaksi joistain viimeisistä Möröistä, joita ehdin hankkia. Siksi albumi oli
mulle enemmän uutta kuin kokoelma vanhoja.

Kaikki on tosi hyvää, vaikka - no joo - on siellä muutamia, jotka ei ole
niin hyviä, mutta ei yhtään sellaista, jonka olisin jättänyt pois, jos
olisin toimittanut tuon kirjan.

Kaikkein paras on juttu nimeltä Maan korvessa kulkevi, vaikka Kaltsu
esipuheessaan epäilee sitä tyylilliseksi kikkailuksi. Hieno kerronta ei
himmennä tarinaa tässä tapauksessa! Toimii erinomaisesti ja sielu tulee
läpi. Se on ennen julkaisematon, joten Kaltsu ei ole vielä hiljaiselosta
huolimatta lopussa.

Piirrä Kaltsu kymmenen albumia! Heti!

Kiitos.

ville