Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Dragon Ball salaliitto?

From: Shimo Suntila (shimo@utu.fi)
Date: 22.05.2003 - 16:40:40

On Thu, 22 May 2003, Aura Ijäs wrote:

> Joo, varmasti ihan todennäköinen uhka....

   Todennäkyisyydestä en tiedä, mutta uhka kuitenkin. Kun
katsoo nyky-Suomen mentaliteettia, voi olla mahdotonta selittää
oikeussysteemille, että ne kuvat olivat vain piirrettyjä, ihan
kaupallisia tuotteita ja ne hahmot näköistään vanhempia, eikä ne
oikeastaan ole lapsipornoa. Koska teknisesti ottaen ne voidaan
sellaiseksi lukea, katsokaa vaikka Dragonballin kohtaloa.

   Jos joku tekee ilmiannon poliisille, eiköhän ne joudu asiaa
tutkimaan. Ja jos tutkinnassa löytyy sarjakuvia, jossa vaikkapa
Akanen rintaa kosketaan, voidaan syyttää lapsipornon hallussapidosta.

   Kättä pystyyn, ketä moinen syytös ei haittaisi, vaikka se lopulta
ei olisikaan totta?

   Eräs kaverini tuhosi fanfic-kokoelmistaan kaikki sellaiset tarinat,
joissa esiintyi alaikäinen (esim. 15v.) hahmo ja konteksi oli vähääkään
seksuaalinen. Jenkkilässä erään pidätetyn hallussa oli ollut "pictures
of children in various states of undress". Kellä on uivien lasten
kuvia? Ehkä kuvassa vilahtaa pippelikin? Jos kyseessä on ollut
lähialueen pikkulasten uimahetki takapihan kahluualtaassa ja muutama
natiainen on singahdellut housuitta pitkin nurmikkoa, nekin kuvat
voidaan lukea todistusaineistoa käsiteltäessä raskauttaviksi. Jälleen
tuomio voi olla vapauttava, mutta stigma on jo tullut.

   Pedofilia ulospäin kohdistettuna on tuomittavaa. Olisin tätä mieltä,
vaikka minulla ei olisikaan kaksi vuotiasta tytärtä. Lapsia kuuluu
suojella, koska lapsina he eivät siihen itseään pysty. Kuitenkaan
minä en tunne oloani yhtään sen turvallisemmaksi, nyt kun Dragonball
vedettiin myynnistä. Itseasiassa tunnen oloni turvattomammaksi. Jos
samanlainen tarpeeton kiihkoilu ilman faktoja ottaa jalansijaa, kohta
meitä "suojellaan" paljon muultakin. Ekstrapoloimalla ollaan
kirjarovioissa. Siksi tuollaiselle haitalliselle kehitykselle on syytä
lyödä jarrua, typeriä ja perusteettomia mielipiteitä vastustaa ja
puolustaa sitä, minkä katsoo oikeaksi.

> (Nyt sitten manga=pedofilia?)

   Juuri tämä on tällä hetkellä tilanne. Ainakin jonkin aikaa.

- Shimo, lasten ja sarjakuvien puolella ja kukkahattutäteilyä vastaan

--
 Shimo Suntila, shimo@utu.fi \ Scifi * Fantasia * Anime * Tähtien sota /
  http://tsfs.utu.fi/shimo/   \   Spin * Vapaa Galaksi * Kosmoskynä   /