Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] väriprofiilit

From: Maria Björklund (maria_b@welho.com)
Date: 08.04.2003 - 13:33:33

> Itse olen pitänyt Photoshopissa ääriviivat erillisenä layerinä. Se
> helpottaa ainakin värien muokkaamista myöhemmin. Tuolla color rangella
> olen "tyhjentänyt" valkoiset pois elikkä saanut aikaan pelkistä mustista
> viivoista koostuvan "luurangon" ja alemmalla layerillä olevat värit
> näkyvät. Onko tuollaiseen helpompaa tyyliä? Miten te muut
> väritätte Photoshopilla?

Itse laitan mustan ääriviivan omaksi layerikseen, ja yksinkertaisesti
valitsen sille määritteeksi "darken", jolloin kaikki mitä on alemmilla
layereilla näkyy läpi valkoisista kohdista.

Tämä toimii, kun ääriviiva on vain ja ainoastaan mustaa. Jos tulee tarve
muuttaa jokin kys. layerin ääriviivoista värilliseksi, "darken" on vähän
hankala määrite, koska kaikki mustaa kalpeampi on enemmän tai vähemmän
läpinäkyvää, ts. alempien layereiden värit vaikuttavat ylemmän layerin
väriin. Mutta kyllä niihinkin tilanteisiin kikkoja löytyy, mitään ei ole
vielä jäänyt värittämättä. ;)

t: Maria :c))