Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: [puhekupla] väriprofiilit

From: Juha Kouvalainen (juha@kouvalainen.com)
Date: 07.04.2003 - 19:29:29

Käytä sitä väriprofiilia, mitä kukin media suosittaa aineiston toimituksessa käyttämään. Painotöissä käytetään CMYK-värejä jolloin RGB-väriprofiileista on melkein turha puhua printin yhteydessä, eikä yhtenäistä väriprofiilia verkko- ja painokäyttöön ole (kuvat on viisainta konvertoida CMYK-värisiksi).

Itse en ole väriprofiileille suurempaa käyttöä lopulta löytänyt, tosin painotöissä nyt en varsinaisesti valokuvia juuri tarvitse käyttääkään. Verkkoonkin teen työt oletusväriprofiililla, liekö huono valinta vai ei.

Mutta kyllä netistä varmaan jotain tietoa aiheesta etsimällä löytää: http://www.google.fi/search?hl=fi&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Photoshop+RGB+color+profiles&lr=

Parhain terveisin

Juha Kouvalainen
http://www.loikanvuoksi.com