Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Mangaa suomeksi

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 05.04.2003 - 13:35:35

Henkilökohtaisesti en ole erityisen innostunut mangasta, Akiraakaan en jaksanut
loppuun saakka (englanninkielisenä), elokuva oli ihan OK, mutta voin kyllä hyvin
mielin luopua VHS-kasetistani (engl. orig.) jos jotakuta kiinnostaa. Gen of
Hiroshima on hyvä myös, ja Adolf on tullut luettua, mutta siinäpä ne.
Sitä olen kyllä ihmetellyt, että koska perusmanga tekee maihinnousun Suomeen.
Nyt se on sitten tapahtunut, ja varmaan löytää faninsa.. jotenkin vaan ahistaa
se tuleva mangamallisten suomalaisten pienkustanteiden tulva, joka väistämättä
on edessä parin vuoden sisällä.
Aura Ijäksen Tiuku on tästä tietty poikkeus, mutta minä pidänkin
kaikenkarvaisista sarjiskissoista piirrostyyliin katsomati. Karvinen ei ole
mielestäni kissa, se on enemmänkin... (täytä itse)

t. Vesa