Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Mikä kaikki voi vaikuttaa...

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 14.02.2003 - 14:02:02

Nyt kun sen sanot, niin totta se on tuokin. Tarkkaan katsomalla huomaa, että
piirrostyylikin vaihtui. Ostin muuten Natasa-albbarin L´hotesse et Monna Lisa, jonka
kakkostarinassa kaikki Dupuisin piirtäjät kaapataan pohatan saarelle piirtämään omaa
albumia/albumeita pohatan pikkutytöille. Seikkailussa karikatyrisoidaan Mr.
Dupuisardin tallin kaikki tekijät, myös Tillieux, (joka albumin ilmestymisvaiheessa
oli tosin jo kuollut, ehkä kyseessä onkin jonkinlainen muistotyö), sekä ainakin
Peyo, Will, Franquin, Roba, Berck&Cauvin, Fournier, Walthery itse, Vittorio
Leonardo, Morris, Delporte jne.. albumin loppukuvan voisi varmaan joskus julkistaa
Sarjainfossa, jos itseään albbaria ei suomeksi saada. Vaan kyllä se suurin muutos
tapahtui käsikirjoituksissa tuossa 80-luvun taitteessa, mikä lienee ollut syynä.
Jotenkin latistui tunnelma ja tyyli...

t. Vesa