Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Mikä kaikki voi vaikuttaa ...

From: Kari Salonen (karisa@kolumbus.fi)
Date: 14.02.2003 - 21:13:13

Jaa...
Panin kyllä saman väljähtämisen merkille aikoinaan, kun itse etenin Ruudun
ja Noparin lukijasta niiden Semicin pukkaamien albumien suomentajaksi (siis
osan niistä).

Vaan kyllä se suurin muutos
>tapahtui käsikirjoituksissa tuossa 80-luvun taitteessa, mikä lienee ollut
>syynä.
>Jotenkin latistui tunnelma ja tyyli...

Liekö sen saanut aikaan yksinkertaisesti leipääntyminen? Melkein kaikki nuo
Dupuisin piirtäjäthän olivat vääntäneet viivaa/stooria/molempia jostakin
50-luvun lopusta saakka, joten uraa alkoi olla takana hyvänlainen pätkä.
Franquinilla oli omat mustat sivunsa terapiana, muilla ei sitäkään. Ehkä
jokaisen luoma maailma - Sammy Day -worldista natachaversumiin - alkoi
yksinkertaisesti "tulla täyteen" - ja samalla myös tekijöiden mitta?

t.

KariS
karisa@kolumbus.fi
"Työmme on tietää kaikki.
- Sanoisin jopa: tiemme on työtä kaikki."
                Dupond ja Dupont