Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: [puhekupla] vettä myllyyn

From: Tarja Heinonen (theinone@kotus.fi)
Date: 13.02.2003 - 14:59:59

Jatkan vielä ikään kuin osuuteni loppuun :-)

On Wed, 12 Feb 2003, Mika P Lietzen wrote:

> Vaikeaselkoisuudella ei
> ole mielestäni näissä viesteissä viitattu siihen että kerronnassa
> olisi puutteita tai että se olisi mennyt peräti solmuun sen vuoksi että
> se olisi jotenkin tahattomasti mennyt vaikeaselkoiseksi. Sen väittäminen
> on vähän niin kuin laittaisi homoja ilotaloon siinä toivossa että ne
> parantuisivat - niin mistä?

Vaikea vertaus.... vei aivan jalat alta. Miten ihmeessä tämä homo-
skenaario on verrannollinen siihen, että yksi lukija kertoi pudonneensa
kärryiltä lukiessaan Suomen Kuvalehden sarjakuvia???? Alkuperäinen
viestini pyrki kyllä vihjaamaan siihen suuntaan, että viikko-
formaatin rajoissa on turkasen työläs seurata kovin katkeilevaa
juonta, mutta kuvittelin, että piirtäjä ei sentään pyri tietoisesti
jättämään lukijoita kyydistään.

En silti millään muotoa ole panemassa ketään homoa (tai heteroakaan)
ilotaloon.... Olen aivan mystifioitunut tästä käänteestä.

> Kuvalehden sarjakuvista voisin vielä todeta sen verran, että puolen
> sivun viikottainen jatkosarja on formaattina niin vaikea, että mikä
> tahansa tarina olisi siinä vaikealukuinen. Saatikka sitten huonosti
> suunniteltu ja kiireessä toteutettu sellainen.

Juu, formaatti on taatusti vaikea. Tosin on liioittelua väittää,
että mikä tahansa tarina olisi vaikealukuinen. Se jalokiviseikkailu,
jonka piirtäjää en nyt muista, toimii hyvänä vastaesimerkkinä.
(Ja herra paratkoon, tällä EN nyt tarkoita sitä, että kaikkien
muidenkin tarinoiden täytyisi olla sitten tätä samaa tyyliä!!)

No enköhän nyt ole avannut sanaista arkkuani taas aivan kylliksi
ja liikaakin. Heip.

Tarja Heinonen