Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Jenkkisarjakuvien myynti luvan kanssa

From: Aura Ijas (auraia@hotmail.com)
Date: 26.11.2002 - 13:08:08

>Vaikuttaa siltä, että kyseessä on JO vuonna 2001 voimaan astuneen
>EU-direktiivin kansallinen voimaansaattaminen vai miten se nyt
>sanottiinkaan, siis kansallisen lainsäädännön harmonisoiminen
>EU-direktiivin mukaiseksi. _Sen_ deadline on 21.12.2002. Tässä vaiheessa
>siis enää tuskin on mahdollisuuksia muuttaa sitä, luulen ma...

Jeps, kivat EU:lle. Mutta tekstissähän sanottiin, että levittäminen on
kielletty ilman oikeudenhaltijan lupaa.... Siis sallittua luvan kanssa, jos
en ihan väärin ole ymmärtänyt. Olisiko tässä siis mahdollisuus? Joku taisi
sanoa, että kustantajat voivat kiertää jutun jotenkin. Eikö oikeudenhaltija
voi sallia sarjakuvan levittämisen? Vai pitääkö liikkeiden tästälähin pyytää
kirjallinen lupa jokaisesta lehdestä....?

Ärsyttää sekin, että haluaisin lukea osan sarjakuvista
alkuperäiskielellä.... eli englanniksi.... Jos ne julkaistaisiin täällä
olisivat sitten suomeksi. Ja mistä saisi alkuperäisversiot ilman kohtuutonta
vaivaa?

- Aura

Help STOP SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*