Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Vs: [puhekupla] Jenkkisarjakuvien myynti

From: Kirsi Kinnunen (kirsi@free.fr)
Date: 24.11.2002 - 20:34:34

Aura:
|ei vaiskaan, täytyy tässä JOKU mahdollisuus
| olla vaikuttaa asioihin! Meidän piirtäjien ym luovien ihmisten oikeudethan
| tässä yritetään turvata, joten kai meillä on oikeus sanoa asiaan jotain?
|
|....Jukka Liedes jonka sähköposti
| ja puh numero löytyvät sivuilta. (http://www.minedu.fi/) Tältä Jukalta
| ilmeisesti voi kysellä enemmän asiasta. Mahdollisesti myös siitä, minne voi
| sanoa mielipiteensä ellei tämä kyseinen henkilö sitten ole juuri oikea
| ihminen? Ei silti, että kukaan kuuntelisi, mutta aina voi yrittää....

Kiitos, Aura, kun hait oikean tiedon käsiisi! Koko päivä on pitänyt kirjoittaa, että ottakaa yhteys Jukka Liedekseen, se kun on Suomen johtava tekijänoikeusasiantuntija ja ollut näissä asioissa EU:n kuvioissa mukana vuosikaudet. Eli luulisin kyllä, että hän on juuri oikea henkilö vastaamaan kysymyksiin ja viemään viestiä eteenpäin.

Olen lukenut tästä aiheesta [puhekuplaan] kirjoitettuja viestejä IHAN äimänä, kun en tiennyt asiasta mitään enkä edelleenkään ole ehtinyt lukea lisää netistä, jotta pääsisin vähän paremmin jyvälle taustoista ja suunnitelman merkityksestä yleisemmälläkin tasolla... Oispa hyvä, jos joku tekisi asiasta meille referaatin... (heh)

Joka tapauksessa, jos huoli ja kummastus on kaikkien yhteisesti jakama, niin varmaan kannattaisi tehdä niin, että alan yhdistykset laativat Liedekselle yhteisen kirjelmän, jossa tuovat huolensa esiin ja vetoavat siihen, että Liedes vaikuttaisi osaltaan EU:n päätöksentekoon niin, että vääristymiä ei pääsisi syntymään.

Yhteinen kirjelmä kuulostaa tietysti heti kankean byrokraattiselta, mutta on Liedeksen tapaiselle TODELLA KIIREISELLE virkamiehelle paljon helpommin läpi menevä (ja siis tehokkaampi) tapa viestiä alan huolta kuin yksittäiset yhteydenotot. Sellaisen kirjelmän kanssa voi mennä Brysseliin kokoukseen ja ilmoittaa, että "meidän maan sarjakuvantekijät ovat tätä mieltä: kohta 1, kohta 2..." jne.

Kirsi

Kirsi Kinnunen
kirsi@free.fr
tel +33 (0)6 70 37 61 03