Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: [puhekupla] Hauskaa on pidettävä vaikka hampaatirvessä

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 24.11.2002 - 22:56:56

> Voisiko tarina olla Aku Ankassa 36/1971 julkaistu "Rahahuolia ja
> raikasta ilmaa"? Tuota Aku Ankkaa minulla ei ole, enkä tarinaa
> ole lukenut, joten varmaksi en tiedä, mutta ainakin otsikko ja
> hahmovalikoima (Roope, Pelle, Pikku apulainen) sopisivat kuvaukseesi.

Jep, siis juonikuvaus kyllä passaa, paitsi että Pelle ei roiku puussa, eikä lausu kyseistä replaa. Tarina on peräti nelisivuinen ja ilmeisesti jonkun syystäkin tuntemattomaksi jääneen suuruuden tekoa. Homman olisi voinut kertoa yhdessäkin sivussa: Roope kaipaisi ilmastonvaihdosta, koska afäärit sujuvat heikosti, mutta liike-asioista ei pääse rauhaan edes Suvilaakson mökillä - vain Pelle pystyy nauttimaan, Roopen on palattava toimistoonsa. Korvauksena lomasta Pelle tuo Roopelle neljä "hajuputkiloa", joissa on meri-ilmaa, metsäilmaa, vuoristo- ja kaupunki-ilmaa(!?!). "Nyt voit noudattaa lääkärin neuvoa työpöytäsi ääressä - vaihtelemalla ilmastoa mielesi mukaan." - "(Nuuh!) Ihmeellistä!"

t. Vesa