Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Anime ja manga tuonti rinki

From: Heikki Heiska (vermes@netti.fi)
Date: 22.11.2002 - 20:17:17

Aura Ijas wrote:
> Jeps, täytyy sitä jokin mahdollisuus olla.... Tuntuu jotenkin
> älyttömältä, jos import sarjista ei enää saisi täältä. Olen vielä aika
> tietämätön mitä tulee tähän uuteen lakiin. Varsinkin kun kukaan muukaan
> ei tunnu täysin tietävän mistä on kyse. Siis.... Viz ei näemmä ainakaan
> vähään aikaan toimita mitään USAn (Amerikan?) ulkopuolelle. Koskeeko
> tämä siis kaikkia kustantajia? Eikö jenkeistä voi tuoda tänne enää
> mitään? Pitäiskö siis ostaa nyt heti kaikki ja kiroilla kun ei
> tulevaisuudessa saa mitään uusia julkaisuja käsiinsä..?

Tietyt jenkki yritykset myyvät varmasti sarjoja tännekin...
mm http://www.AceComics.net/ on ilmeisesti luvannut lähettää
Vizziä myös eurooppaan ja luultavasti myös Amazon ynnä muita...
Mutta perjaatteessa kauppoihin ei tulee mitään importeja
kun niiden oikeudet voi omistaa joku eurooppalainen lafka...
Eli kusessa ollaan jossei jotakuta hyvä sydämmistä kansalais-
tottelemattomuutta harrastavaa visan omistajaa löydy...
Vizzin markkinoista muuten n 20% on ilmeisesti p-amerikan
ulkopuolella... Vitun viz kun ei ostanut maailman laajuisia
englannin kielisiä oikeuksi nimikkeileen...
TAHTOO puuttuvat 14 volumea Ranma½a!!!!!

--
ICQ:24928919
Ubi dubium ibi libertas.