Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re:[puhekupla] yhteistyo on, ja niin edelleen

From: Otto Sinisalo (Otto.Sinisalo@myllymaki.hamk.fi)
Date: 30.10.2002 - 12:32:32

Hei,

>>> tony.vuori@hel.fi 10/30/02 09:39 AM >>>
Voidaanko siellä suunnitella ja viedä toteutukseen
asti tällaisia projekteja, kuten esim "Sarjakuva-arvostelut
NYT-verkkoliitteeseen", vai jääkö se sellaiseksi, että Otto Sinisalon on sinne
oma-aloitteisesti käveltävä ja palkattava itsensä töihin tai pyytää, että
Katuoja pysyvästi linkitettäisiin NYTin kulttuurisivuille.

Jo toinen mainita allekirjoittaneesta 2 päivän sisällä - minun pitää palkata tämä mies managerikseni!

Mutta vakavasti puhuen, minä, kuten varmasti monet muutkin sarjakuvakriitikot ja -journalistit, näkisin mielelläni tekstejäni suosituilla portaalisivuilla. Asiallisesti kirjoitetut jutut hyvin saatavilla olevista sarjakuvista voisivat hyvinkin laajentaa lukijakuntaa.

Nyt-verkkoliitteen ohella muita mahdollisia kanavia voisivat olla muut portaalisivustot, Soneraplazan tyyliin. Nyt tietysti vain spekuloin.

Kuinka sitten kannattaisi tällaista lähteä ajamaan? Ehkä Sarjakuvaseuran ehdottama tai kokoama palsta voisi yksittäistä kirjoittajaa paremmin houkutella webbisivuston ylläpitäjiä: "Suomen Sarjakuvaseuran hyväksymä!"

Reiman ehdottama sarjakuvaportaali kuulosti myös näppärältä. Foorumi, arvioita, uutisia ja vaikka maksullinen pressitiedoteosasto kustantajille: Kupla.netin seuraava olomuoto?

Pidättäydyn lupauksista osallistua pro bono -pohjalta sarjakuva-aiheisten www-palveluiden kehittämiseen, kunnes saan opinnäytetyöni valmiiksi. First things first.

Terveisin,

Otto Sinisalo
htt://katuoja.cjb.net - Sarjakuva-arvioita viikoittain