Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: pepe le pew - mikä olikaan suomeksi

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 29.10.2002 - 22:14:14

>Miksiköhän niin monien käsitys piirroselokuvien äänittämisestä tuntuu
>tarkoittavan falsetissa irvokkaalla äänellä riekkumista?

Tätä minäkin olen usein ihmetellyt. Ääntä pitää muuttaa "humoristiseksi",
luonnollisella äänellä ei voi sanoa mitään. Pahimmassa tapauksessa
seurauksena on animaatioita, joissa puhutaan niin piipittäen ja raakkuen,
että dialogista ei meinaa saada mitään selvää. Varsinkin lastensarjoissa,
joita dubataan liukuhihnalta, tämä on ainakin ollut enemmän sääntö kuin
poikkeus - toivottavasti jo nykyään tyyli on vähän parantunut.

t: Maria :c))