Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] UusiRuutu loppui heti alkuunsa

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 27.09.2002 - 15:17:17

Pistän kommentit tonne väliin...

Kari Salonen wrote:

> Totta ja ei totta...
>
> Siihen vain ei minusta riitä kumpikaan näistä:
> - että sarjakuva pysyy pienen piirin lempilapsena;
> - että iso kustantaja kokeilee suuren yleisön lehteä 0 - 3 numeron verran.
> Tarvitaan lähemmäs kolmekymmentä.

Pitempi jatkuvuus, jep. Ja tarpeeksi tiivis ilmestymistiheys. Neljä kertaa
vuodessa ei ole mitään.

> Totta; katso yllä. Uusiruutu olisi - pitkäjänteisenä - ollut hyvä tapa
> tuoda sarjakuva uudestaan tapetille.
> En minäkään ihmettele Yhtyneiden ratkaisua, mutta minua harmittaa, että iso
> talo alkoi jänistää ennen,
> kuin mitään ehdittiin edes kokeilla - siis käytännössä.

Olen kyllä pahoillani, sikälikin että nimi oli sentäs pieni kumarrus Ruudun
suuntaan. Eri asia, että nimi "Ruutu" jo aikoinaan todettiin hieman
ongelmalliseksi: jotkut vanhat tädit kuulemma tilasivat lehteä kun luulivat sitä
TV-ohjelmalehdeksi, ja siitä tuli sitten sählinkiä Yhtyneiden tilauspuolelle.
"Uusiruutu" olisi voinut olla vielä lehdennimenä hiukan hankalampi. Olisiko siinä
ollut, hm, karismaa?
*** Mietiskelee * H.